Retour- en terugbetalingsbeleid

1. Annulering van bestellingen

Je kunt je bestelling annuleren binnen 24 uur na het plaatsen ervan. Neem hiervoor direct contact op met onze klantenservice via hallo@ravelle.nl en vermeld je bestelnummer.

2. Retourbeleid

Je hebt de mogelijkheid om je aankoop tot 30 dagen na de leverdatum te retourneren.
Om gebruik te maken van het retourrecht:

  • Het artikel dient ongebruikt en in ongewijzigde staat te zijn, precies zoals je het hebt ontvangen.
  • Het moet worden teruggestuurd in de originele verpakking.

3. Hoe een retourzending starten

  • Neem contact op met onze klantenservice via hallo@ravelle.nl en vermeld je bestelnummer en reden van retour.
  • Als het product defect of beschadigd is, voeg dan duidelijke foto's van het probleem toe.
  • Zodra uw retourzending is goedgekeurd, ontvangt u van ons de retourinstructies.

Retourkosten:

  • Klanten zijn verantwoordelijk voor de retourkosten.
  • Defect/beschadigd/verkeerd artikel: Wij verstrekken een gefrankeerd retourlabel, zodat u geen extra kosten hoeft te betalen.

Retouradres:

4. Defecte of beschadigde producten

  • Als het product beschadigd aankomt, neem dan direct contact met ons op en voeg foto's toe.
  • Wij vervangen het product kosteloos.
  • Fabricagefouten of defecten tijdens gebruik vallen onder de Nederlandse consumentenwetgeving. Neem contact met ons op voor hulp.

5. Verkeerd product ontvangen

Als je een verkeerd product hebt ontvangen:

  1. Neem direct contact met ons op.
  2. Wij sturen kosteloos het juiste product op en geven instructies voor het retourneren van het verkeerde artikel.

6. Ruilen

Wij bieden geen directe ruilservice aan. Wil je een ander product ontvangen? Stuur het originele artikel terug volgens ons retourbeleid en plaats vervolgens een nieuwe bestelling.

7. Leveringsproblemen

  • Klanten zijn verantwoordelijk voor extra verzendkosten als het opgegeven afleveradres onjuist is.
  • Als de koerier bevestigt dat het pakket verloren is gegaan, sturen wij kosteloos een vervangend product op.
  • Bij aanzienlijke vertragingen in de levering, neem contact op met onze klantenservice.

8. Terugbetalingsbeleid

Verwerking van terugbetalingen

  • Zodra je retour is goedgekeurd, ontvang je een bevestigingsmail.
  • Terugbetalingen worden binnen 7 dagen na goedkeuring teruggestort op de oorspronkelijke betaalmethode.
  • De totale verwerkingstijd kan variëren afhankelijk van de bank of kaartverstrekker.

Geen herbevoorradingskosten

  • Wij rekenen geen herbevoorradingskosten aan voor geretourneerde producten.

Vertraagde of ontbrekende terugbetalingen Als je je terugbetaling nog niet hebt ontvangen, volg dan deze stappen:

  • Controleer je bankrekening.
  • Neem contact op met je creditcardmaatschappij; het kan even duren voordat de terugbetaling zichtbaar is.
  • Neem contact op met je bank voor verdere verduidelijking.
  • Als het probleem aanhoudt, neem dan gerust contact met ons op via hallo@ravelle.nl.

Terugbetalingen voor beschadigde of defecte producten

  • Terugbetalingen voor beschadigde of defecte producten worden alleen verwerkt nadat de retour is goedgekeurd en geïnspecteerd.
  • Wij dekken de retourkosten voor producten die:
    • Tijdens transport zijn beschadigd.
    • Aangeleverd worden met fouten of defecten.
  • Producten die beschadigd zijn geraakt door verkeerd gebruik van de klant, komen niet in aanmerking voor terugbetaling.

Bedrijfsinformatie

Winkelnaam: Ravelle.nl
VAT: NL866426991B01
KvK 93496427
Tel.: +3197010285244
Email: hallo@ravelle.nl
Adres: Prinsenboschlaan 5, Prinsenbeek, 4841 MA, Netherlands
Openingstijden:
Maandag-Vrijdag: 09:00 - 18:00
Zaterdag-Zondag: 09:00 - 14:00
(GMT +01:00)
Reactietijd: Wij beantwoorden je bericht binnen 24 uur

Sociale Media: